![]() |
Titul, meno a priezvisko riaditeľa školy : Mgr. Mária Tamplová Názov školy (aj čestný názov) a úplná adresa školy : Základná škola, Masarykova 19/A, 040 01 Košice Okres : Košice I Príslušnosť školy k školskému úradu : Mesto Košice Telefón : 622 19 56 fax : 622 18 89 e-mail :zsmasarykova@zoznam.sk Webová stránka školy : www.zsmaske.edu.sk
1. Štatistické údaje o základnej škole k 30.6.2008
· počet všetkých tried ZŠ spolu : 15 z toho v 1. – 4. roč. : 5 v 5. – 9. roč. : 10 (do počtu tried uvádzať aj nultý ročník, špeciálne triedy a špecializované triedy)
· počet všetkých žiakov ZŠ spolu : 305 z toho v 1. – 4. roč. : 101 v 5. – 9. roč. : 204 (do počtu žiakov uvádzať aj žiakov nultého ročníka, špeciálnych tried a špecializovaných tried)
· uviesť zvlášť počet tried nultého ročníka :0 v nich počet žiakov : 0 · zvlášť uviesť počet špeciálnych tried : 2 v nich počet žiakov : 22 · uviesť zvlášť počet špecializovaných tried : 0 v nich počet žiakov : 0 · počet oddelení ŠKD : 3 v nich počet žiakov : 78 · uviesť LEN počet integrovaných žiakov v bežných triedach : 35 · počet žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia z celkového počtu žiakov ZŠ : 30 · počet rómskych žiakov z celkového počtu žiakov ZŠ : 36 · počet rómskych žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia : 12 · počet žiakov 1.- 9. ročníka ZŠ navštevujúcich ZUŠ : 27 · počet vymeškaných hodín spolu za celý rok : 33 848 priemer na žiaka : 110,98 · z toho neospravedlnených hodín za celý rok : 656 priemer na žiaka : 2,15 · počet znížených známok zo správania : 2. stupňa : 9 3. stupňa : 0 4. stupňa : 0 · počet udelených pokarhaní riaditeľom školy : 8 pochvál riaditeľom školy : 70 · počet prospievajúcich žiakov spolu : 290 neprospievajúcich spolu : 4 · počet neklasifikovaných žiakov spolu : 11 · počet žiakov 5. – 9. roč. so samými jednotkami : 29 · počet učiteľov vrátane riaditeľa školy a ZRŠ : fyzický stav : 23 prepočítaný stav : 21,38 · počet asistentov učiteľa v ZŠ : 1 počet vychovávateľov ŠKD : 3 · počet pedagogických zamestnancov, ktorí nespĺňajú kvalifikačné predpoklady: 1 z toho študujúcich za účelom splnenia kvalifikačných predpokladov : 0 · počet nepedagogických zamestnancov v ZŠ :fyzický stav : 11 prepočítaný stav : 11
Prehľad o rozmiestnení žiakov na stredné školy k 30.6.2008 · počet žiakov 9. ročníka : 48 z nich neumiestnených : 1 (v zahraničí) · počet prijatých na gymnáziá : 17 na SOŠ : 23 na SOU : 7 na OU : 0 · počet žiakov končiacich v nižších ročníkoch: 3 z nich neumiestnených : 1 (v zahraničí)
Výkon štátnej správy v prvom stupni podľa § 5 ods. 3 zákona č. 596/2003 Z. z. : · počet vydaných rozhodnutí o a) prijatí žiaka do školy : 56 b) odklade začiatku povinnej školskej dochádzky žiaka : 3 c) dodatočnom odložení plnenia povinnej školskej dochádzky žiaka : 0 d) oslobodení žiaka od povinnosti dochádzať do školy : 1 e) oslobodení žiaka od vzdelávania sa v jednotlivých vyučovacích predmetoch: 11 ( TV ) f) povolení plniť povinnú školskú dochádzku mimo územia Slovenskej republiky : 3 g) uložení výchovných opatrení : 0 h) povolení vykonať komisionálnu skúšku : 6 i) povolení vykonať skúšku z jednotlivých vyučovacích predmetov aj uchádzačovi, ktorý nie je žiakom školy : 0 j) určení príspevku zákonného zástupcu žiaka na čiastočnú úhradu nákladov za starostlivosť poskytovanú žiakovi v škole a v školskom zariadení : 78
2. Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy a) počet uvádzaných začínajúcich pedagogických zamestnancov do praxe : 0 b) počet pedagógov, ktorí absolvovali priebežné vzdelávanie : 31 1 uč. – Príprava vedúcich pedagogických zamestnancov, MPC Prešov 1 uč. – Dramatická výchova a divadelná línia tvorivej dramatiky, MPC Prešov 1 uč. – Primárna prevencia závislostí a iných sociálno-patologických javov, MPC Prešov 1 uč. – Výchovné poradenstvo v podmienkach školy, MPC Prešov 20 uč. – Fit učiteľa, MPC Trenčín 1 uč. – Špecializačné inovačné štúdium, MPC Prešov 1 uč. – Sociálna inklúzia, OŠ MMK a Metodický úsek SSŠ 1. uč. – Právne vedomie u riadiacich pedagogických a nepedagogických zamestnancov MŠ a ZŠ, OŠ MMK a Metodický úsek SSŠ 1 uč. – Na jednej lodi, PPP a CVPP Zuzkin park 10 1 uč. – Kultúrne dedičstvo inovatívnou formou e-learningu, Strom života 1 uč. – Návrh a tvorba web stránok a ich aplikácia v systéme otvorenej školy, občianske združenie Učenie bez hraníc 1 uč. – Detská scéna 2008, Centrum detských aktivít ARTAMA, Trutnov c) počet pedagógov, ktorí absolvovali jednorazové podujatia : 14 1 uč. – Seminár pre organizátorov Mc Donalds cup, SAŠŠ 1 uč. – Seminár o ľudských právach, KŠÚ 1 uč. – Prevencia a eliminácia šikanovania na ZŠ, PPP a CVPP Zuzkin park 10 1 uč. – Využívanie IKT vo vyučovacích predmetoch, MPC Trenčín 1 uč. – IKT vo vyučovaní chémie, OŠ MMK a Metodický úsek SSŠ 1 uč. – Chémia bežného života, OŠ MMK a Metodický úsek SSŠ 1 uč. – Životné zručnosti ako dar, občianske združenie Brány k mostom 3 uč. – Aktuálne problémy vo vyučovaní anglického jazyka, Oxford University Press 1 uč. – Celodenný seminár pre učiteľov anglického jazyka, INFOA Skalica 2 uč. – Kurz prvej pomoci, Slovenský červený kríž 1 uč. – Projektová metóda v školskom klube, CVČ Technik d) iné vzdelávanie: 5 1 uč. – rozširujúce štúdium dejepis, KU Ružomberok, Teologická. fakulta Košice 2 uč. – Štátna jazyková škola Komenského, Košice 1 uč. – Súkromná sociálno-právna akadémia pre rómske komunity 1 uč. – Univerzita 3.veku – záujmové štúdium, TU Košice e) počet pedagógov, ktorí absolvovali vzdelávanie organizované školským úradom : 1 uč. – Seminár o ľudských právach, KŠÚ f) absolvoval už riaditeľ školy prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov ? áno g) je zaradený riaditeľ školy do prípravy vedúcich pedagogických zamestnancov ? nie
3. Prehľad o vedomostných súťažiach, olympiádach a športových súťažiach : a) uveďte počet 1. miest s názvami súťaží v okresnom kole (nie mená žiakov) : 13 - Hviezdoslavov Kubín v I., II. a III. kategórii - Hviezdoslavov Kubín v kategórii detských recitačných kolektívov - Šaliansky Maťko v I., II. a III. kategórii - Európa v škole – literárna súťaž - Európa v škole – výtvarná súťaž - Jednota cup futbal – družstvo chlapcov 7.- 9. roč. - Vybíjaná – družstvo dievčat 3.- 4. roč. - Cezpoľný beh – družstvo dievčat - Kinderiáda – hod kriketovou loptičkou b) uveďte počet 1. miest s názvami súťaží v krajskom kole (nie mená žiakov) : 1 - Hviezdoslavov Kubín v kategórii detských recitačných kolektívov c) uveďte počet 1. – 3. miest s názvami súťaží v celoslovenskom kole (nie mená žiakov) : 1 - Zlatá priadka – 3.miesto d) uveďte počet umiestnení (ocenení) v medzinárodných súťažiach : 0
4. Údaje o aktivitách školy : a) údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená : Otvorená škola – oblasť športu 2007 ( dotácia 50 000.- Sk ) Otvorená škola 2008 Otvorená škola – oblasť športu 2008 Zdravie v školách Jazykové laboratórium pre ZŠ a SŠ Európske hlavné mesto kultúry 2013 Európa v škole Európska jar SME v škole Škola podporujúca zdravie Cesta – protidrogové zameranie Detský čin roka Bezpečnosť prváka Pomôž svojej škole a chráň prírodu Lesoochranárska škola Ekozóny b) oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky : - úspešnosť podaných projektov ( Otvorená škola Infovek 2005,2006, Otvorená škola- oblasť športu 2005,2006,2007,2008 Digitálni štúrovci 2006, Školy pre budúcnosť projekt Orange 2005, 2006, Kde a ako budeme bývať 2007 ) - rozšírené vyučovanie cudzích jazykov ( 6 tried) - organizovanie a výsledky športových súťaží (cezpoľný beh, atletika, vybíjaná, volejbal, stolný tenis ) - výsledky práce hudobno-dramatického záujmového útvaru ( divadielko HAŤAPAŤATRA-LALA) - spolupráca s rodičmi (6. európsky deň rodičov a škôl, Dni otvorených dverí, Slávnostná akadémia k 40. výročiu školy, Fašiangový karneval, Valentínska diskotéka, získanie 2 % z dane fyzických a právnických osôb, Deň matiek, Hurá prázdniny – rozlúčka so školským rokom, doplnenie materiálno-technického vybavenia školy) - rozmiestnenie končiacich žiakov na stredné školy - práca učiteľov v porotách okresných a krajských súťaží , práca v OR SAŠŠ - environmentálne aktivity - zberové akcie a separovanie odpadu (gaštany, papier, suchý chlieb, hliníkové fólie, tetrapakové obaly, plastové fľaše), rozhlasové relácie, nástenná propagácia, besedy - práca detského parlamentu (charitatívna činnosť, spolupráca s Domom sociálnych služieb na Garbiarskej ulici, spolupráca so Spoločnosťou ľudí dobrej vôle, finančná zbierka pre onkológiu) - spolupráca s MŠ Rumanova, MŠ Hrnčiarska (poskytovanie telocvične a počítačovej učebne) - spolupráca so školskou jedálňou (mliečna desiata, výstavky zdravej výživy pre rodičov a žiakov) - spolupráca s mestskou časťou Staré mesto - spolupráca s Verejnou knižnicou J. Bocatia (besedy, prenesené hodiny, účasť na nonstop čítaní, návštevy knižnice v rámci ŠKD) - exkurzie: prírodovedné múzeum, planetárium, technické múzeum, Vsl. múzeum, Miklušova väznica, galéria výtvarných umení, divadlo Thália, botanická záhrada, zoologická záhrada, vyhliadková veža, Krajské vodohospodárske laboratórium a čistička odpadových vôd, projekt Kinematovlak - železničná stanica, centrá voľného času, vedecká knižnica, knižnica pre mládež, British Council Košice, pošta, pekáreň, Červený kríž, ulička remesiel, Dóm svätej Alžbety, synagógy, kostoly, exkurzie za účelom profesijnej orientácie - Škola v prírode pre žiakov 2.-4. ročníka v Pieninách - Lyžiarsky výcvikový kurz v Ždiari - Letný tábor - voľnočasové aktivity počas prázdnin - vzdelávanie pedagógov ( 31 učiteľov absolvovalo priebežné vzdelávanie, 14 sa zúčastnilo jednorazových školení, 5 učitelia navštevujú iné formy vzdelávania )
c) oblasti, v ktorých sú nedostatky : - nedostatok finančných prostriedkov na rekonštrukciu budovy - materiálno-technické vybavenie školy d) počet záujmových útvarov v rámci vzdelávacích poukazov : 27 počet žiakov v nich : 364 e) uveďte školský rok, v ktorom bola naposledy vykonaná inšpekčná činnosť Štátnou školskou inšpekciou a druh inšpekcie (informatívna, komplexná, tematická, následná) 2002/2003 - komplexná
Základné údaje – kontakty
Vedenie školy:
Údaje o Rade školy a poradných orgánoch Rada školy:
MZ a PK školy:
Štatistické údaje a profilácia školy
a) Projektovaná kapacita školy: 20 tried
Φ žiakov na triedu ( 2007/08): 20,33 celkom, Φ žiakov v ŠT( 2007/08): 11,00 Φ žiakov na bežnú triedu ( 2007/08): 21,77
b) Počet zapísaných prvákov k 30.6.2007 : 25
c) Skutočný počet žiakov 1. ročníka k 15.9.2007: 24
d) Ukončilo školskú dochádzku na ZŠ k 30.6.2008:
e) Počet žiakov školy z iných obvodov spolu: 155 z toho z obvodov mimo obce: 50
f) Zoznam učebných variantov využívaných v jednotlivých triedach za 07/08:
* ŠVCHU – špeciálne triedy s vývinovými chybami učenia
g) Nepovinné predmety
h) Rozširujúce hodiny
i) Počet integrovaných žiakov k 30.6.2007
Počet integrovaných žiakov k 30.6.2008 v špeciálnych triedach:
k) Školský klub detí a krúžky pri ŠKD:
Počet krúžkov v škole (okrem ŠKD):
Údaje o pedagogických zamestnancoch školy
a) pracovný pomer · Ku koncu školského roka ukončilo pracovný pomer 2 pedag. a 0 neped. zamestnancov.
b) kvalifikovanosť a vzdelávanie pedagógov:
c) Riadiaci zamestnanci :
Údaje o nepedagogických zamestnancoch školy
§ aktivačné práce áno / počet: 2 § absolventská prax nie
b) údaje o zamestnancoch školskej kuchyne a školskej jedálne
Aktivity a prezentácia školy na verejnosti
Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie a stručná charakteristika Krátkodobé projekty ( do 2 rokov) Dlhodobé projekty ( nad 2 roky)
Otvorená škola – oblasť športu 2007, 2008 ( dotácia 2-krát 50 000.- Sk ) - vytvoriť zo školy centrum športu a zaktivizovať organizovanie pohybových aktivít mládeže a občanov v našom regióne Škola podporujúca zdravie – cieľom je podpora fyzického a mentálneho zdravia človeka, rozvoj emočnej inteligencie, ochrana prírody a prostredia Európa v škole – rozvoj myšlienky európanstva – politickej a kultúrnej spolupatričnosti národov Európy Európska jar – cieľom je viesť žiakov k hrdosti na svoj národ a vytváranie pozitívneho vzťahu k Európe Detský čin roka – podpora humánnych hodnôt a motivácia k pozitívnemu konaniu detí aj dospelých Cesta- protidrogové zameranie SME v škole – práca s pracovnými zošitmi a denníkom SME zameraná na zemepis Európske hlavné mesto kultúry 2013- projektový zámer súvisiaci s kandidatúrou mesta Košice na Európske hlavné mesto kultúry 2013 Ekozóny – cieľom projektu je vytvorenie ekozón, ktoré budú slúžiť na realizáciu ekoaktivít a relaxáciu Lesoochranárska škola – odkupovaním stromov v Čergovskej vrchovine a vytvorením súkromnej rezervácie Vlčia zachovať pôvodný biotop danej oblasti Peer skupina – vyškolenie žiakov 7. ročníka pracovníčkami z pedagogicko-psychologickej poradne ohľadom prevencie drogových závislostí a iných sociálno-patologických javov Pomôž svojej škole a chráň prírodu – projekt s environmentálnou tematikou Hrou proti AIDS – interaktívny projekt v spolupráci s RÚVZ Bezpečnosť prváka – cieľom je zvýšenie bezpečnosti žiakov na ceste do školy i mimo nej
V školskom roku 2007/08 počet zaslaných/ počet vybratých( úspešných) projektov/ finančný zisk pre školu:
Výsledky hodnotenia a klasifikácie žiakov a) Hodnotenie prospechu za školu s porovnaním s predchádzajúcim rokom:
2007/08 2. polrok ( bežné triedy + špeciálne triedy )
2006/07 2.polrok (na porovnanie s hodnoteným rokom):
2007/08 IBA Špeciálne triedy
Výsledky koncoročnej klasifikácie podľa celkového prospechu ( bez špeciálnych tried ) :
Priemer za 1.-9. roč. :1,99 Priemer v 2005/06 : 1,93
b) Hodnotenie správania za školu s porovnaním s predchádzajúcim rokom
c) Hodnotenie dochádzky
Priestorové a materiálno-technické podmienky školy (Rozbor technicko-hospodárskeho zabezpečenia prevádzky školy)
- Využitie priestorov školy : 18 učební, odborné učebne ( počítačová, multimediálna, viacúčelová, kuchynka, herňa pre ŠKD ), telocvičňa, posilňovňa, viacúčelové asfaltové ihrisko - Využívanie výpočtovej techniky na škole : – vyučovanie cudzích jazykov, matematiky, prírodovedných a iných predmetov v čase vyučovania - práca v záujmových útvaroch v popoludňajších hodinách - poskytovanie učebne pre deti z MŠ Rumanova, MŠ Hrnčiarska - sprístupnenie počítačovej učebne verejnosti - Zabezpečenie výučby učebnými pomôckami – je na dobrej úrovni. Učebné pomôcky sa priebežne dopĺňajú z mimorozpočtových zdrojov, z projektov a zo sponzorských príspevkov. V tomto roku sme zakúpili stolnotenisový stôl, lopty, posilňovacie stroje z projektu Otvorená škola: oblasť športu. Niektoré kabinety boli doplnené ďalšími učebnými pomôckami z finančných prostriedkov rodičovskej rady.
- Čo nové sa vytvorilo, opravilo, havárie : - výmena podlahovej krytiny v 5 triedach - doplnenie posilňovacích strojov do posilňovne - doplnenie inventáru do multimediálnej a počítačovej učebne - doplnenie učebných pomôcok z prostriedkov Rodičovského združenia
- Čo potrebuje škola nevyhnutne opraviť v najbližšom čase : - výmena podlahovej krytiny na schodoch a v ostatných triedach -rekonštrukcia šatní - výmena okien
Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy
za r. 2008 : 0,- Sk ( k 30.6. )
Vyhodnotenie koncepčného zámeru školy
Splnené ciele pre tento školský rok: - Jedenásty rok realizácie projektu Zdravá škola - Plnenie úloh z Koncepcie environmentálnej výchovy - Výchova k tolerancii a ochrane práv jednotlivca a minoritných skupín, predchádzanie prejavom agresivity a tyranizovania. - Realizácia Národného programu boja proti drogám - Výchova k manželstvu a rodičovstvu - Vytvorenie primeraných podmienok pre vzdelávanie žiakov v triedach s rozšíreným vyučovaním cudzích jazykov - Zabezpečenie primeraných podmienok pre vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími problémami - Zabezpečenie aktívnej ochrany detí pred sociálno - patologickými javmi, monitorovanie zmien v správaní detí - Upevňovanie fyzického a duševného zdravia, telesného a pohybového rozvoja žiakov - Rozširovanie počítačovej gramotnosti pedagogických zamestnancov - Venovanie zvýšenej pozornosti zo strany vedenia školy kontinuálnemu ďalšiemu vzdelávaniu pedagogických zamestnancov - Splnenie integrálnej súčasti výchovno-vzdelávacieho procesu zapojením sa do predmetových olympiád, súťaží v odborných vedomostiach a zručnostiach, do literárnych, umeleckých a športových súťaží - Implementovanie prvkov čitateľskej a informačnej výchovy do časovo-tematických plánov všetkých predmetov - Využívanie podujatí verejných knižníc na posilnenie čitateľskej gramotnosti
Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania sú na veľmi dobrej úrovni. Vytvárame príjemné pracovné prostredie pre žiakov, učiteľov a ostatných zamestnancov školy. Pri organizácií vyučovacieho procesu a zostavovaní rozvrhu hodín dbáme na dodržiavanie psychohygienických zásad. V triedach sú vytvorené vhodné mikroklimatické podmienky, relaxačné kútiky pre oddych žiakov počas prestávok.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky : - úspešnosť podaných projektov ( Otvorená škola Infovek, Otvorená škola- oblasť športu, Digitálni štúrovci, Školy pre budúcnosť projekt Orange, Zdravie v školách, Kde a ako budeme bývať ) - rozšírené vyučovanie cudzích jazykov ( 6 tried ) - organizovanie a výsledky športových súťaží (cezpoľný beh, atletika, vybíjaná, volejbal, stolný tenis ) - výsledky práce hudobno-dramatického záujmového útvaru ( divadielko HAŤAPAŤATRA-LALA) - spolupráca s rodičmi ( Slávnostná akadémie k 40. výročiu školy, 6. európsky deň rodičov a škôl, Dni otvorených dverí, Fašiangový karneval, Valentínska diskotéka, Deň matiek, Hurá prázdniny–rozlúčka so školským rokom, získanie 2 % z dane fyzických a právnických osôb, doplnenie materiálno-technického vybavenia školy ) - rozmiestnenie končiacich žiakov na stredné školy - práca učiteľov v porotách okresných a krajských súťaží - práca v OR SAŠŠ - environmentálne aktivity - zberové akcie a separovanie odpadu (gaštany, papier, suchý chlieb, hliníkové fólie, tetrapakové obaly, plastové fľaše), rozhlasové relácie , nástenná propagácia, besedy - práca detského parlamentu (charitatívna činnosť a spolupráca s Domom sociálnych služieb, spolupráca so Spoločnosťou ľudí dobrej vôle, finančná zbierka pre onkológiu ) - spolupráca s MŠ Rumanova, MŠ Hrnčiarska ( poskytovanie telocvične a počítačovej učebne ) - spolupráca so školskou jedálňou (mliečna desiata, výstavky zdravej výživy pre rodičov a žiakov) - spolupráca s mestskou časťou Staré mesto - spolupráca s verejnou knižnicou J. Bocatia (besedy, prenesené hodiny, účasť na nonstop čítaní, návštevy knižnice v rámci ŠKD) - exkurzie: prírodovedné múzeum, planetárium, technické múzeum, Vsl. múzeum, Miklušova väznica, galéria výtvarných umení, divadlo Thália, botanická záhrada, zoologická záhrada, vyhliadková veža, Krajské vodohospodárske laboratórium a čistička odpadových vôd, projekt Kinematovlak - železničná stanica, centrá voľného času, vedecká knižnica, knižnica pre mládež, British Council Košice, pošta, pekáreň, Červený kríž, ulička remesiel, Dóm svätej Alžbety, synagógy, kostoly, exkurzie za účelom profesijnej orientácie - Škola v prírode pre žiakov 2.-4. ročníka v Pieninách - Lyžiarsky výcvikový kurz v Ždiari - Letný tábor - voľnočasové aktivity počas prázdnin - vzdelávanie pedagógov ( 31 učiteľov absolvovalo priebežné vzdelávanie, 14 sa zúčastnilo jednorazových školení, 5 učitelia navštevujú iné formy vzdelávania )
SWOT analýza školy
Silné stránky: · Výhodná poloha školy – v centre mesta, blízko je autobusová a železničná stanica, dôležité pre dochádzajúcich žiakov · Generačná škola – rodičia a starí rodičia sa vracajú do našej školy prostredníctvom svojich detí a vnukov · Kvalifikovaní a odborne erudovaní pedagogickí zamestnanci · Dobrá psychosociálna klíma v škole · Pestrosť variantov učebného plánu: bežné triedy, triedy s jazykovým variantom, triedy s rozšíreným vyučovaním cudzieho jazyka, špeciálne triedy pre deti s poruchami učenia · Kvalifikovaná, špeciálnym pedagógom riadená integrácia detí so špeciálnymi vzdelávacími potrebami v bežných triedach · Zabezpečenie poradenských služieb pri optimalizácii osobnostného, vzdelávacieho a profesijného vývinu žiakov · Priemerný počet žiakov v bežných triedach (22) umožňuje individuálny prístup vyučujúcich · Akceptácia názorov žiakov prostredníctvom žiackeho parlamentu vedením školy · Podmienky (subjektívne i objektívne) pre uplatňovanie informačných technológií vo výchovno-vzdelávacom procese · Internetový klub pre žiakov, rodičov a verejnosť, internetová žiacka knižka · Podpora výchovno-vzdelávacieho procesu v oblasti mimoškolských aktivít žiakov, materiálna a finančná pomoc · Podmienky pre tvorivé a zmysluplné využívanie voľného času žiakov prostredníctvom atraktívnej ponuky záujmových útvarov (27) a mimoškolských aktivít (letný tábor) · K prioritám školy patrí aj zdravý vývin žiakov, ich bezpečnosť, ekológia vonkajšieho a vnútorného prostredia ( projekty: Škola podporujúca zdravie, Zdravie v školách, Šport a relax, Svaly v akcii ) · Zapojenie školy do rôznych projektov ako priestor pre tvorivosť zamestnancov školy a cesta získavania ďalších finančných zdrojov · Systematické vzdelávanie a sebavzdelávanie zamestnancov školy
Slabé stránky: · Nedostatočné materiálne vybavenie niektorých špeciálnych učební · Zvyšujúci sa vekový priemer zamestnancov školy · Prevaha žien v pedagogickom zbore · Nízke finančné ohodnotenie pedagogických i nepedagogických zamestnancov školy
Príležitosti: · Budovanie školy ako otvoreného systému, prijímajúceho aj podnety z vonkajšieho spoločenského prostredia · Využívanie vzdelávacích a kultúrnych poukazov na skvalitnenie neformálneho vzdelávania · Využívanie niektorých prvkov nových koncepcií a metód výchovno-vzdelávacieho procesu (tvorivo-humanistická výchova, projektové, problémové, kooperatívne vyučovanie) · Získavanie finančných zdrojov pre školu prostredníctvom projektov, 2% z dane, cez podnikateľské subjekty · Postupná rekonštrukcia a estetizácia priestorov budovy školy
Riziká: · Nepriaznivý demografický vývoj v centre mesta · Zhoršovanie technického stavu objektu školy a z toho vyplývajúce zvyšovanie prevádzkových nákladov · Nedostatok finančných prostriedkov · Obmedzená škála motivačných nástrojov
Spolupráca s rodičmi a organizáciami
Rodičovská rada sa zaujímala o problémy školy a snažila sa pomáhať pri ich riešení. Rodičia boli pravidelne informovaní o plnení hlavných úloh školy a výchovno-vzdelávacích výsledkoch svojich detí triednymi učiteľmi a vyučujúcimi na piatich celoškolských stretnutiach a cez internetovú žiacku knižku. Spolupráca školy s rodičmi je na veľmi dobrej úrovni. Škola umožňuje žiakom a rodičom využívať počítačovú učebňu s internetom, telocvičňu pre spoločné aktivity. Tradíciou sú spoločne organizované akcie – dni otvorených dverí, vianočné večierky, karneval, reprezentačné školské plesy, oslavy MDD, športové turnaje a školské výlety.
Spolupráca s inými organizáciami : - so Spoločnosťou ľudí dobrej vôle - besedy, zbierka šatstva a hračiek pre utečenecké tábory - s Domom sociálnych služieb na Garbiarskej ulici – charitatívna činnosť, odovzdanie darčekov, kultúrny program - s MŠ Rumanova, MŠ Hrnčiarska - poskytnutie telocvične a počítačovej učebne pre deti - s pedagogicko - psychologickou a špeciálno – pedagogickou poradňou - s knižnicou pre deti a mládež - so ZOO v Kavečanoch – zbery gaštanov a suchého chleba - s lesoochranárskym združením VLK – odkúpenie šiesteho stromu v Čergovskej vrchovine - so Slovenským Červeným krížom - s Ligou proti rakovine – finančná zbierka v rámci Dňa narcisov ( 4 000.- Sk ) - s Klubom olympionikov - s žiackym parlamentom mesta Košice
Záver
V priebehu celého školského roka sa dodržiavali a plnili základné pedagogické dokumenty – učebné plány, učebné osnovy, pracovný poriadok, plán práce školy a plány metodických orgánov školy. Vo všetkých MZ a PK bola výborná spolupráca, vzájomná pomoc, konzultácie a zjednocovanie kritérií na hodnotenie žiakov, rozsah a náročnosť požiadaviek na vedomosti žiakov. Vo vyučovacom procese sa uplatňovali kreatívne metódy a formy práce. S talentovanými žiakmi sme sa zúčastnili mnohých súťaží. Vysokú úspešnosť sme zaznamenali v schválení podaných projektov a v ich realizácii. Vedenie školy venovalo veľkú pozornosť ďalšiemu vzdelávaniu pedagogických zamestnancov.
Plánujeme: - vo všetkých vyučovacích predmetoch využívať informačno – komunikačné technológie - využívať alternatívne metódy a formy práce na vyučovacích hodinách - venovať zvýšenú pozornosť slaboprospievajúcim žiakom a žiakom z málo podnetného prostredia - naďalej vytvárať vhodné podmienky pre integráciu žiakov a pre žiakov so špeciálnymi pedagogickými potrebami - pokračovať v projekte Školy podporujúce zdravie - pokračovať v zapájaní sa do ďalších projektov, prostredníctvom nich získať finančné prostriedky pre materiálno – technické vybavenie školy - pokračovať v prezentácií výsledkov školy na webovej stránke a na verejnosti - naďalej podporovať a rozvíjať mimoškolskú činnosť a vzdelávanie žiakov v záujmových útvaroch
Chceme pokračovať v tradíciách školy, využiť jej silné stránky a budovať ju v smere zvyšovania kvality ponuky, v ktorej vzdelávanie bude súčasťou výchovy. Cieľom výchovy a vzdelávania bude celkový rozvoj žiaka pri rešpektovaní jeho jedinečnosti a vytvorenie kladne pôsobiaceho prostredia školy.
Dátum a čas hodnotiacej porady : 27.6.2008 o 11,30
Dátum : 26.6.2008 Mgr. Mária Tamplová riaditeľka školy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||